2022-02-22 07:59:19

PRIPREME ZA SMOTRU PROJEKATA GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA

U sklopu građanskog odgoja dio učenika 8.a razreda radio je pod vodstvom svoje mentorice prof. V. Gemić na projektu „Reklame – istina ili mamac za lakovjerne?“

Svakodnevno smo okruženi reklamama. One su u novinama, na televiziji, na tramvajima i autobusima, na portalima, u aplikacijama na mobitelima, u poštanskim sandučićima. Često nas vuku za rukave u trgovačkim centrima i reklamiraju „izuzetne proizvode i prilike“, nude nam „priliku života“ preko telefona, svojim šarenilom, blještavilom i veličinom reklame odvlače poglede vozača s ceste. Sve one reklamiraju savršene proizvode koji su često daleko od savršenstva. Zapitali smo se je li reklamiranje ozakonjeno laganje i koliko smo podložni reklamama.

Krenuli smo istraživati na različite načine:

-istraživali smo uz pomoć interneta

-promatrali smo gdje sve nalazimo reklame

-posebno smo proučili reklame s web prodaja

-razgovarali smo s učenicima naše škole o njihovim stavovima o reklamama

-intervjuirali smo školsku psihologinju o utjecaju reklama na ljude

-provjerili postoje li u ljekarnama  lijekovi i dodatci prehrani s internetske prodaje

-posjetili smo Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača.

Nakon provedenog istraživanja saznali smo mnogo o reklamama i pravilima reklamiranja.

Uočili smo da se na web-u najviše reklamiraju preparati za mršavljenje, poboljšanje zdravlja, usporenje starenja i laku zaradu, svi reklamirani proizvodi navodno imaju nevjerojatnu učinkovitost, a većina reklama potkrijepljena je svjedočanstvima.

Provjerom u ljekarni ustanovili smo da niti jedan proizvod s web prodaje ne postoji u ljekarni.

U razgovoru s učenicima naše škole saznali smo da reklamama uglavnom ne vjeruju, ne razumiju kako se nekoga može tako lako prevariti i smatraju da nisu podložni utjecaju reklama.

Budući da nismo bili uvjereni u točnost njihovih izjava odlučili smo napraviti mali eksperiment.

Osmislili smo lažnu reklamu po uzoru na reklame iz novina i s web-a. Reklamirali smo proizvod MEMO BOOSTER, preparat koji ubrzava moždanu aktivnost i omogućuje vrlo brzo učenje. Evo naše reklame.

Nakon prezentiranog teksta reklame proveli smo anketu u svim višim razredima.

1.pitanje     2.pitanje     3.pitanje     4.pitanje

Naš je eksperiment pokazao da je većina učenika podložna reklamama i da naivno vjeruje reklamnim porukama. Zatonastojimo prezentirati naš projekt što većem broju ljudi, kako bismo upozorili na problem djelovanja reklama na ljude i na potrebu kritičkog odnosa prema svemu što čujemo ili pročitamo, pa i prema reklamama.

 

Naša je poruka: „MISLITE SVOJOM GLAVOM I BUDITE KRITIČNI, NE NASJEDAJTE NA REKLAMNE MAMCE.“


Osnovna škola Grigora Viteza Zagreb