2017-02-10 16:52:59

„Što znam o svijetu sigurnijeg interneta“

S razvojem modernih ITC tehnologija koje su gotovo u potpunosti preplavile naše živote raste i opasnost zlouporabe istih. Sigurnost u virtualnom svijetu postaje sve važnija. O toj činjenici roditelji i učitelji moraju voditi računa, stoga je važno osnažiti i poučiti dijete sigurnom korištenju interneta i ponašanju na društvenim mrežama. Dan sigurnijeg interneta obilježavamo 10. veljače, a upravo uoči tog dana željeli smo s našim učenicima na posve nov način provjeriti koliko poznaju i primjenjuju pravila, odnosno jesu li svjesni važnosti poznavanja pravila sigurnijeg surfanja internetom. Kako bi provjerili njihova znanja o ovoj sve važnijoj temi, kreirali smo kviz koristeći Kahoot, jednostavan i intuitivan web alat namijenjen izradi i igranju kvizova. Kahoot postoji malo više od dvije godine i prema nađenim podacima, koristi ga oko 50 milijuna učenika i oko 1,5 milijuna nastavnika u više od 180 zemalja svijeta. Za kreiranje i igranje kviza potrebno je ono što svaka škola ima: opremljena informatička učionica s pametnom pločom, kao i osnovna informatička znanja učitelja. Učenici mogu kviz igrati i na svojim pametnim telefonima. Tvorci Kahoota preporučuju grupno igranje radi poticanja razmjene znanja. Ovaj interaktivni alat koristi elemente učenja kroz igru. Kod učenika potiče natjecateljski duh te tako povećava motivaciju. Kviz je prilagođen igranju na različitim platformama i različitim uzrastima učenika. Učenicima pruža povratne informacije nakon svakog odgovora. Učenici vide jesu li odabrali točan odgovor, koliko su bodova osvojili, poredak na ljestvici prema rezultatima ocjenjivanja i ukupan broj bodova koji su do sada osvojili. Pripremom kviza željeli smo na drugačiji način obilježiti Dan sigurnijeg interneta. Kviz se sastojao od 52 pitanja podijeljena u dvije grupe za učenike od petog do osmog razreda. Pitanja u kvizu pratila su nastavni program informatike, dio koji se odnosi na poznavanje interneta kao i mogućih zlouporaba interneta. Učenici su sa zanimanjem pratili natjecanje izabranih ekipa svojih razrednih odjela i navijali za njih. Za pobjednike, odnosno osvojena prva tri mjesta, osigurali smo simbolične nagrade.

Izdvajamo tri pobjedničke ekipe koje su pokazale solidno znanje u ovom području. Pobjedničku ekipu 6a razreda, (M) UČENICI, predstavljali su: Matej, Nina i Anđelina i Jakov koji su ostvarili rezultat od 91,30 % točnih odgovora. Drugo mjesto osvojila je ekipa 5a, HAKERI, koju su predstavljali učenici: Gabriel, Iskra, Jagor i Ana s osvojenih 82,60% točnih odgovora. Treća je bila ekipa 6b razreda, KLOŠIPGANGNAHE, koju su predstavljali učenici: Mirta, Tihana, Tvrtko i Martin s osvojenih 73,91% točnih odgovora.


Ovaj inovativni alat, osim provjere znanja učenika, uključuje i brzinu kojom učenici točno odgovaraju na pitanje. Učitelju koji sastavlja kviz pruža statističke informacije o točnosti odgovora po pitanjima, odnosno područjima koje treba dodatno proraditi kako bi učenici u potpunosti primjenjivali naučeno. Kahoot se sviđa učenicima, sa zanimanjem se uključuju u igru, pokazuju zavidnu brzinu reagiranja, uče na inovativan, zoran i zanimljiv način, pa ga svakako preporučujemo za primjenu u nastavi, naročito kada treba provjeriti znanje učenika.

Višnja Cuculić, pedagoginja


Osnovna škola Grigora Viteza Zagreb