Proteklog tjedna u Osnovnoj školi Grigora Viteza ugostili smo dvije učiteljice iz Granade, Španjolska, koje su sudjelovale u raznim aktivnostima i radionicama kako bi se upoznale s našim načinom rada i razmijenile iskustva.
U ponedjeljak su gošće stigle u školu u 8 sati ujutro, gdje ih je dočekala školska knjižničarka Iva Eskeričić. Nakon upoznavanja s radom škole i preporuka o znamenitostima Zagreba, obišle su školu. Istog dana su s edukacijskom rehabilitatoricom Tatjanom Šikić i učenicima 6.e razreda sudjelovale na interaktivnom razgledu grada “Zagreb Time Travel”. Korištenjem tableta i uz zanimljive priče vodičice, prošetali su od Manduševca do Gornjeg grada, ponavljajući gradivo o Zagrebu i otkrivajući njegove tajne.
U utorak su gošće posjetile 3.f razred edukacijske rehabilitatorice Dubravke Sečen Rosso, gdje su se upoznale s radom s učenicima s autizmom. Nakon toga su sudjelovale na radionici u odgojnim skupinama koju su vodili Maja Vunderl Pasarić i Marko Dolenec, a tom su prilikom izrađivali čaj od maslina. Također su prisustvovale radionici “Tko su daroviti učenici?”, koju je vodio školski psiholog Arian Peharda, gdje su imale priliku saznati kako škola podržava darovite učenike i koje se aktivnosti provode.
U srijedu su gošće sudjelovale na radionici učiteljice Martine Erić i njenog 2.b razreda, gdje je Marko Dolenec prikazao uređaj koji omogućava slušanje glazbe biljaka. Nakon toga su posjetile 3.a razred učiteljice Gordane Capan, gdje su vidjele kako pjesma i ples mogu poboljšati zdravlje. Treća radionica održana je u 6.e razredu, gdje je komunikacijska posrednica Aida pokazala kako pomaže učenici u praćenju nastave pomoću znakovnog jezika. Na kraju dana posjetile su školsku knjižnicu, gdje su prolistale knjigu “Mačak Krešo se pita: Koje je boje srce moje?”, koja osim latiničnog pisma sadrži i Brailleovo pismo.
U četvrtak su gošće započele dan sudjelovanjem na radionici svjesnosti o mozgu koju je vodila edukacijska rehabilitatorica Koraljka Žepec u 5.b razredu. Učenici su imali priliku naučiti više o funkcioniranju mozga te su zaigrali nekoliko igara za poticanje moždane aktivnosti. Zatim su kod učiteljice biologije Lidije Ribić imale priliku upoznati se s inovativnim metodama rada, a tema je bila održivi razvoj. Treća aktivnost u danu bila je u 1.a razredu kod učiteljice Dubravke Kosier Čakarun. Ekipa botaničara odlučila je krenuti s projektom zimskog hranjenja vanjskih ptica. Proučili su kako se i čime ptice stanarice hrane, pomiješali sjemenke s masnoćom i smjesu stavili u kartonsku ambalažu za jaja. Sad im slijedi provjeravanje privremenih hranilica i nadopunjavanje novom hranom. Ptičicama želimo dobar tek! Zadnju aktivnost u tom danu provela je učiteljica hrvatskog i engleskog jezika Doris Korade, koja je sa 6.b razredom pričala o onečišćenju oceana.
Zadnji dan posjeta gošće su s odgojnim skupinama pravile fritule. Nakon toga učiteljica Natalija Stanić organizirala je likovnu radionicu u 4.a razredu, tijekom koje su učenici izrađivali ukrase od prirodnih materijala poput grančica, češera, suhog cvijeća, dašćica i kamenčića. Osim što su razvijali kreativne vještine, djeca su stekla osnovna znanja o bioraznolikosti, važnosti očuvanja biljnih i životinjskih vrsta te odgovornom ponašanju prema okolišu. Gošće su se rado pridružile učenicima u izradi slika od suhog cvijeća te su istaknule kako će stečeno iskustvo iskoristiti za organiziranje slične radionice u svojoj školi. Nakon toga posjetile su 8.b razred, gdje su s učiteljicom kemije učile o utjecaju kiselih kiša na okoliš. Kao posljednju aktivnost toga dana, vjeroučiteljica Ivana Dujmović prikazala je rad školske zadruge te kako njihovi proizvodi potiču raznolikost, inkluziju i održivi razvoj.
Na kraju su gošće posjetile ravnateljicu škole Vlatku Kovač te su time završile svoj posjet našoj školi.
Ovaj posjet bio je izuzetno bogat razmjenom iskustava i znanja, a naše gošće su izrazile zadovoljstvo te planiraju primijeniti stečena saznanja u svojoj školi u Granadi.