Sudjelovanje psihologinje škole u Transverzalnom programu
Autor: MIHAEL IVANIŠEVIĆ, 5. 6. 2013.
Sudjelovanje psihologinje škole u Transverzalnom programu - studijskom posjetu
Piše: Ksenija Ondrašek, psihologinja
U sklopu gore navedenog programa, sudjelovala sam u studijskom posjetu pod naslovom „Kako pomoći učenicima s teškoćama da postignu uspjeh u školi“ u Gdanjsku (Poljska) od 22. do 25. travnja 2013. godine. Naglasak je bio na učenicima s vidnim, slušnim i motoričkim teškoćama.
u sklopu Programa za cjeloživotno učenje
Agencije za mobilnost i programe Europske unije
Svrha studijskih posjeta je razmjena iskustava i primjera dobre prakse između zemalja koje sudjeluju u posjetu. U Gdanjsku je sudjelovalo deset stručnjaka različitih profila iz deset europskih zemalja: Austrije, Bugarske, Grčke, Hrvatske, Malte, Njemačke, Slovenije, Španjolske, Švedske i Turske. Sve aktivnosti bile su na engleskom jeziku.
Organizator i domaćin studijskog posjeta bio je Teacher's Continuing Education Institution in Gdansk. Posjet je bio odlično organiziran, u četiri dana smo imali priliku raspraviti i upoznati se sa različitim pristupima integriranog obrazovanja, posjetiti škole i vrtiće te se susresti s predstavnicima lokalne vlasti.
Što se tiče integracije djece s posebnim obrazovnim potrebama, u većini zemalja je dvojni sustav (integracija/segregacija) i najčešće su roditelji ti koji odlučuju gdje žele uključiti svoje dijete. Kako je tendencija veće zastupljenosti integracijskog oblika obrazovanja, definirali smo nekoliko ključnih stvari na kojima bi trebalo pojačano raditi u svim zemljama:
- pojačano osposobljavanje učitelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju,
- senzibilizacija cijelog društva na potrebe osoba s teškoćama i otklanjanje prepreka u njihovom svakodnevnom funkcioniranju,
- prikladan trening osobnih asistenata/ asistenata u nastavi,
- veća financijska i društvena potpora integraciji.
Neki od primjera dobre prakse u zemljama koje su sudjelovale u studijskom posjetu:
Austrija: smanjivanje broja djece migracijskih obitelji uključenih u posebne škole
Bugarska: programi za prevenciju disleksije i disgrafije koji se provode u vrtićima
Grčka: korištenje posebnog softvera za djecu s posebnim potrebama
Hrvatska i Malta: uvođenje asistenata u nastavi za učenike s posebnim obrazovnim potrebama
Njemačka (Bavarska): integrirana nastava kao dio osposobljavanja nastavnika u „middle“ školama (middle škole bi odgovaralo našim višim razredima osnovne škole)
Poljska: SMOK program namijenjen obiteljima i učiteljima, čija je svrha mijenjanje stavova prema hendikepiranosti
Slovenija: integracija unutar škola koje školuju učenike s posebnim obrazovnim potrebama
Španjolska: dobar trening učitelja o metodama i najnovijim istraživanjima u području integrirane nastave, kao i potpora u didaktičkim materijalima
Švedska: provođenje preventivnih programa (stres, ovisnosti) u školama
Turska : izravna financijska potpora školama i obiteljima s djecom s posebnim obrazovnim potrebama
Ovaj studijski posjet bio je odlična prilika za povezivanje sa stručnjacima iz drugih zemalja i razmjenu iskustava. Ovakav vid stručne edukacije toplo preporučam svim kolegama zainteresiranim za cjeloživotno učenje.
sat
|
početak - završetak
|
0.
|
7.10 - 7.55
|
1.
|
8.00 - 8.45
|
2.
|
8.55 - 9.40
|
3.
|
9.50 - 10.35
|
4.
|
10.40 - 11.25
|
5.
|
11.30 - 12.15
|
6.
|
12.30 - 13.15
|
7.
|
13.20 - 14.05
|
8.
|
14.10 - 14.55
|
9.
|
15.00 - 15.45
|
10.
|
15.50 - 16.35
|
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |